Viime torstai-iltana (mitä ihmettä, onks siitä jo viikko??) oli lähtö Pontevedraan, Pohjois-Espanjaan melontakisoihin. Kisamatkoina lauantaina yksikön 200m ja 500m molemmista alkuerä, välierä ja finaali, eli kuusi lähtöä yhteensä. Sunnuntaina kaksikolla sama juttu, mutta ilman välieriä.

Matka Pontevedraan meni mukavasti, vaikka kestikin sen about 10 tuntia. Mentiin pikkupakuissa, vai mikskä niitä ikinä kutsutaankaan suomessa. Mä saavuin lähtöpaikalle vähän liian ajoissa ja siks päädyin lopulta ceepparien autoon joka oli lähdössä vähän aikasemmin ku tavallisten melojien auto. Siellä kun oli enemmän tilaa.. (ja hyviä tyyppejä:D).

Perjantaina sitten nukuttiin ensin matkan univelat pois ja illalla käytiin vetämässä valmistavat. Siinä mulle kerrottiin että mun pitikin vetää jonkun toisen kanootilla kun ei kaikillle viititty raahata kanootteja niin pitkää matkaa. No, olis voinu kyllä aiemminkin kertoo ni olis voinu totutella siihen kanoottiin jo viikolla. Nyt valmistavat meni totuttelun piikkiin.

Lauantaina kisat pamahti käyntiin mutta kauan ei käynnissä pysytty. Kisapaikalla oli ihan mieletön surffikeli, aivan hullut aallot. Alkuerät saatiin just melottua, mut sit tuuli ylty vielä lisää. Olin just lämppäämässä vesillä välierävetoon, kun kisat keskeytettiin ja pistettiin kriisipalavari pystyyn. Meitä edellä ollut lähtö ei vaan päässy lähtemään, ja vesillä kaikki melojat oli pakkautunu ku ankat kellumaan pieneen poukamaan mihin aallot ei ottanu niin pahasti. Mä kävin kerran lämppäämässä radoilla ja se oli virhe, en meinannu päästä sieltä pois ku tuuli ja aallot esti kääntymästä. Kirjaimellisesti esti, sain kanootin käännettyä sivuttain mut sen jälkeen se ei vaan kääntyny ku aallot pisti vastaan.. Pitkän taistelun jälkeen kuitenkin lopulta pääsin poukamaan turvaan :D

Juu, ja tosiaan kriisipalaveri päättyi siihen, että ilmotettiin että kisat keskeytetään kokonaan lauantailta. 200m välierät ja alkuerät siirrettiin melottaviksi sunnuntai-aamuun ennen sunnuntain kisoja, ja 500m kisat peruttiin kokonaan. Hitto, just sen ku olisin halunnu eniten meloo:( Ja kello oli vasta 12! Koko lauantai käytännössä tuli vapaaksi. Ja 5 kuudesta lähdöstä jäi melomatta.. No, mentiin sit syömään ravintolaan ja sit palattiin hotellille. Illalla käytiin heittämässä pieni lenkki kaupungilla. Se oli tosi kiva kaupunki! Mä vaikutuin ihan täysin. Tunnelma tosi viihtyisä ja jopa monumentit ja suihkulähteet oli tosi kauniita ja säväytti vaikka mä en ees yleensä niin jaksa sellasista innostua.

Sunnuntaina sitten kasilta pamahti välierät käyntiin. Mulla ei menny mitenkään kauheen hyvin ja b-finaaliveto oli sitten kaikista huonoin. Kisatuntuma puuttuu, mutta kisafiilis oli tosi hyvä! Kiitos Apulannalle. Olin lopulta b-finaalin 5. eli yhteensä 14. Alkuerän yhteistuloksissa olin 11. Kisavetoja lisää alle vaan.. Kaksikko Anan kanssa meni nousujohteisesti, alkuerä oli täysi katastrofi mutta b-finaali oli jo tosi hyvän tuntusta melontaa.

Koko kisareissun coolein juttu oli kyllä että se oli ilmasta! Siis asuminen ja syöminen ravintoloissa, niiiin luksusta. Voisin tottua tällaiseen :D

Matka takasin sujui myös ihan mukavasti, yksi ceeppari piti mulle autossa vähän espanjantuntia.. :D Ja Saila-kulta oli ihana ja piti mut ajantasalla Suomen pelistä, olin ihan tunnelmassa mukana! Parasta koko jutussa että vastustajana oli Ruåtti! Ja aikamoinen murskavoitto, ei voi muuta sanoa.