Aika menee niin nopeesti! Kohtahan mä melkein tuun jo takas Suomeen! Tulis nyt ees hyvii kelei viel ennen sitä. Nyt tuntuu et vähän väliä on sadejaksoja, ei paljoo viikkoo pidempään oo missään vaiheessa ollu kunnolla aurinkoista. Nyt oli pari ihanaa lämpöstä päivää (ei liian kuuma vaan just sopiva, n.35°C korkein), mut nyt on taas ens viikoks luvattu sadetta, äääh...

Mulla on täällä ollu aikamoista vilinää nyt viime aikoina. Viime viikonloppuna mulla kävi suomalaisia vieraita Cordobasta. Oli ihan huippu viikonloppu, myöskin pääsin sunnuntaina vihdoin vesille flunssan jälkeen! Yskä oli tosi sitkee ja pitkitti toipilasaikaa. Ja kavereille toimin turistioppaana ja vaikuttivat olevan tyytyväisiä minimatkaansa.. meillä oli varsinainen kinkkiviikonloppu, kyllä kiinakaupat tyhjenty ja käytiin jopa molempina iltoina kinkissä syömässä :D mä en ollu käyny täällä vielä kertaakaan. Mut kinkit on kyllä ulkona syömiseen halvimpia, 5-6 egellä saa menu del dían johon kuuluu alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri.

En nyt muista oonko kertonu aiemmin noista kiinakaupoista, mutta siis ne on ihan loistavia! Esim. ne kesämekot jotka ostin aiemmin (thänks vielä mamalle synttärirahasta<3 ) oli kaikki kinkeistä. Ennen mulla oli vähän ennakkoluuloja kinkkejä kohtaan, tai niissä myytäviä vaatteita kohtaan, mut mä muutuin. Tai siis haha, mun kämppiksillä oli usein tosi hienoja uusia vaatteita ja aina ku kysyin et mistä ne oli ostanu ni vastaus oli kiinalainen. Joten annoin kiinalaisille mahdollisuuden ja menin uudella näkökulmalla kiertelemään (koska ennen oon ostanu niistä vaan kattiloita yms.).. Ja tulos oli tosiaan ne 5 kesämekkoa:D mutta niitä tosiaan tarvii, Blanca eli kämpän omistajakin, dueña, sanoi että en täällä voi kesällä mitään muuta pitääkään kun niitä. Ja ne oli halpoja koska ne oli kiinakaupoista. Oon löytäny kaks ihan ylihyvää kinkkiä keskustasta. Mutta joo nyt on kesävaatteita ja tili tyhjä taas, mut oon tutuvainen :) Muy contenta. Ja viikonloppuna vaan kierrätin kavereita ja näytin niille parhaat kinkit enkä ite enää shoppaillu. Nekin oli rakastunu kiinalaisiin kauppoihin mut cordobassa ei kuulema oo yhtään niin paljon ja hyviä kun täällä. Ja kierrettiin me myös kulttuuria tyttöjen kanssa.

Jaaa vieraat lähti sunnuntaina ja maanantaina illalla mulle tuli vieraita Valenciasta. Ystäväni Jacinthan sisko Ceciliaja sen unkarilainen kaveri. Mä luulin että ne tulis vasta tiistaina, ja ihan vahingossa satuin pyöräilee just samaan aikaan kun ne olis tiistaina tullu ni siitä kohasta johon ne olin neuvonu. Ja pienen tuijottelun ja epäröinnin jälkeen hoksattiin toisemme. Mikä tuuri! En ollu kumpaakaan tyttöä siis nähnyt ennen mutta molemmat on ihan loistotyttöjä! Unkarilainen uusi ystäväni lähti eilen illalla kotiin, mutta se kaverin sisko on vielä täällä, lähtee huomenna. Tytöt oli pidemmällä Andalucia-tourilla, tulivat tänne Málagan, Granadan ja Cordoban kautta. Heidän kanssaan kierreltiin Parque de María Luisa ja Plaza de España sekä Reales Alcazares (puutarha) ja yliopisto. Itekseen kävivät myös ihastelemassa katedraalin. Sain myös tytöiltä tuliaiseksi pullon Bacardia mojitoja varten (ehkä mä voin suorittaa ne loput ninulin listan mojitot omatekemillä??? voin sanoo et ne viinikohdat ei kyllä tuu suoritettua. Ja siitä tulikin mieleen et ostin viikonloppuna cordobatyttöjen kaa viuhkan joten viuhka-kohta on suoritettu!) sekä Valencialaisen perinteisen kakkuleivoksen, joka oli nannaa :) Tack så mycket ja kösönöm sebä!

Kuvia viikonlopulta Cecilian kameralta.

1304106402_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Parque de María Luisasta..

1304106250_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

(ps. pieni sivuhuomatus: vihaaan vuodatuksen kuvanlataussysteemiä!! maailman hitain ja rasittavin)

 

1304107258_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

1304107346_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

1304107139_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja eilen käytiin Cecilian kans kattoo Circo Mundialin esitys! Kävin viime vuonna kattomassa sen Jacinthan kanssa, hmmm.. meenköhän ens vuonna sit niiden äidin kanssa?? :D hehe. Mut siis ne mainosti täysin uutta ohjelmaa ja lisäks se oli viime vuonna niin superhyvä se esitys et kiinnosti mennä uudestaan. Ja oli hyvä tänäkin vuonna. Esim. oli mies joka osasi jongleerata suulla. Parhaimmillaan viidellä pallolla. Huhhuh. Mä olin jo ihan äimikkänä ku se teki kolmella!

Ja ei seura vielä tähänkään lopu, sillä seurakaverini Jenni tuli sunnuntaina tänne reenaamaan. Tänään kävin ekaa kertaa Jennin kanssa reenaamassa, alkuviikon kun otin vielä ihan kevyesti kipeilyn jälkeen..

Ja ei se seura vielä siihenkään lopu, kun ensi viikolla mulle saapuu Suomesta Saila vieraaksi. Lokki levittää siipensä ja suuntaa kohti etelää ;) HK kokoontuu! Ensimmäinen virallinen herkkuexcu luvassa ;) Haha.

Käytiin päivän päätteeksi kämppisten kanssa kattoterassilla kynttilöiden valossa syömässä tähtitaivaan alla.. Tai no, ei niitä tähtiä näkyny ku oli pilvistä (paitsi otava! just siinä kohassa pilviä oli reikä) mut kuitenki :D Ceciliakin liittyi seuraan ruuan loppupuolella kun saapui Cadizin reissultaan. Ja Fuyuka esitti meille vähän flamencoa ja ei moro se on hyvä tanssii sitä!!! ihan PRO. Siis tuhat kertaa parempi ku se nainen jonka esitystä käytii sillon kerran Fuyukan kanssa kattomassa..

Nyt kuuntelen tinakenkätyttöä ja mässytän purkkaa väsyneenä kivan päivän jäljiltä.

Besitos!