Bluaaaahhh. Vieläkin kipeenä. Pöh. Mulle ei näköjä anneta mahdollisuutta olla ku kuukausi korkeintaan terveenä putkeen. Mii dount laik.

Eilen tuli superturhautuminen espanjalaisen ruokakaupan valikoimiin. On ennenki usein tullut, koska ylipäänsä täällä on joka asiasta paljon pienempi valikoima kuin Suomessa, mutta eilen tuli oikein superhypervitutus. Koska ravasin edes takasin sata kauppaa tulkoksetta ja välillä kotona ja huh voin sanoo et vaikka en asu korkeemmalla ku kolmosessa ni blaaaaah. Liivate. Kysyin liivatetta eli gelatinaa, ja myyjä neuvoi mut jugurttihyllylle. Siellä köllötti kuin köllöttikin gelatina-niminen tuote, nimittäin niitä jugurttipurkkeihin tungettuja ällöttäviä makulimajälkiruokia. Siis tykkääks joku oikeeeeesti, for real, på rikit niistä????? Yäk. Hyi. Mut siis joo, ei löytyny sitä liivatetta mitä mä etsin. Mihin suomessa ollaan totuttu liivatenimellä. Kiva sanoo et joo söin tossa jälkkäriks liivatetta. Nice. Kiersin monta kauppaa eikä löytynyt ja lopuks kauin mille kävelin oli jo menny kiinni ja se ärsytti vielä enemmän.

Ja joo, myönnettäköön että olen rikkonut enemmän kieltoja kuin suorittanut tehtäviä siitä Ninulin ja Lotan listasta. Bad girl. Mutta siinä yks ihan mahdoton, jota rikon tahtomattanikin joka päivä. Älä liiku yksin pimeällä. Mut kun pimee tulee jo about 18.30-19, en mä voi olla sen jälkeen aina kotona! Esim. koulu loppuu parina päivänä 21.00 ja reenit loppuu aina joskus 21 maissa. Joten puolustukseni sanon että sen kiellon noudattaminen on täysin impossible!

Mutta olen myös vähän suorittanut lisää. Tai no en oo varma oonko näitä jo laittanut, mutta ehkä en. Eli kävin Michelen ja Fuyukan kanssa jo jonkin aikaa sitten syömässä tapaksia. Syötiin aika monta sillee et aina jaettiin. Yhtään varsinaiselta listalta ei tullut, mutta ehkä se ei oo niin justiinsa. Ehkä sen listan päätarkotus oli et kokeilee erilaisia? No anyway, kokeilin..

- Cola de toro (Härän häntä), ihan ookoo.

- Cartilleras, tai joku sellanen, tosi hyvä!

- Berenjena con miel (Munakoiso hunajalla), tosi hyvä!

- ja pari muuta joiden nimistä ei oo muistikuvaa ees sinne päin.

Eilen kävin Fuyukan seurana Ikeassa, ja ei ylläripylläri (siis ei), se oli ihan samanlainen kuin kaikki muutkin Ikeat.

Tänään oon taas vaihteeks viettäny koko päivän kotona parennellen. Olen leiponut suklaajuustokakun (uunissa koska sitä liivatetta ei löytynyt). Vielä en oo maistanut, saa nähä mitä siitä tuli kun en oo uunissa hirveen montaa juustokakkua tehnyt. Ja sit oon siivonnu oman kämpän ja yhteiset tilat. Ja sisustin (= uudelleenasettelin samat huonekalut) oman huoneeni uudelleen. Ulkona oon käyny vaan viemässä roskat ja oli ihan kiva keli. Ainiin, pari päivää sitten tein ekaa kertaa punaviinikastiketta lihalle! Ja se oli ihan sikahyvää! Uuu. Mä opin ja kokeilen uusia juttuja! :D tein jopa ihan ilman ohjetta, kun kaikki ohjeet oli ihan tyhmiä mitä löysin netistä. Sovelsin vaan mun aineksiin mitä oli tarjolla. Esim. mulla oli jotain outoa vihreetä josta en ees tiedä mitä se on, vieläkään. Muttakun siihen lohiparsakaalipiirakkaan (aiemmin, sekin oli uus kokeilu!) mun piti ostaa purjoo ja siinä kaupassa myytiin purjoa ainoostaan sellasessa kimppapaketissa missä tuli samalla pporkkanoita, pari perunaa ja sit sitä vihreetä jota en tiiä mitä se oli. Mut sopi ainakin punaviinikastikkeeseen :D Ruuanlaittopunaviini maksaa täällä alle euron litra, not bad.

I miss you friends, family and Luru! <3

Ps. Alotin feispuuk-lakon, eli jos edes vähän pysyn kurissa niin mut tavottaa parhaiten sähköpostilla :D