Joo-o. Miten voi ihminen olla näin tyhmä?

Mä olin maanantaina ekalla "luennolla". Olin siis saanut luvan kokeilla tämän viikon aikana eri kursseja ja sitten valkata sieltä sellaset, mitkä tuntuvat kiinnostavilta ja tasoltaan sopivilta. Mulla oli lukujärjestys ja maanantaina siis 11.30 menin luokkaan nimeltä Aula 14, missä piti olla saksan luento. Joo, luit oikein, ajattelin että voisin herätellä tota saksaa vähän ehkä mahdollisesti, koska mua on kaduttanu että en jatkanut sitä lukiossa. No, en tajunnut paljoakaan proffan selityksestä ja olin ihan paiseissa muutenkin ja yritin tekeytyä mahdollisimman huomaamattomaksi. Se esitteli aiheet jotka oli kaikkia yritykseen liittyviä juttuja. Se oli musta vähän outoa että ne aiheet oli niin tarkat, mutta ajattelin että se menee sen piikkiin, että kurssi oli yrityssaksankurssi. Noin 20 minuutin höpötyksen jälkeen ihmiset alko pakkaa kamojaan ja tajusin että homma oli ohi. No, ilmeisesti kyseessä oli vain kurssin esittelytilaisuus ja vasta tokalla tunnilla päästäisiin asiaan. Aah, helpotuksen huokaus, pääsin pois sieltä!

Tiistai-aamuna menin markkinoinnin luennolle. Tai yritin mennä. Markkinointi oli erilukkarin puolelta ja olin vaan kirjottanut sen mulle muistiksi siihen lukkariin josta muut kurssit valkkasin. Ja näissä lukkareissa lukee myös luokka samassa. Ja näin ollen, tyhmä kun olin, en tajunnut että mähän olin lisännyt sen ite siihen eikä se luokka päde siksi siihen kurssiin... Ja menin pahaa aavistamatta luennolle. Proffa oli mies jonka puheesta en tajunnut kuin sanan derecho eli oikeus, ja se ei kuulostanut lupaavalta. Sekin tunti oli vain alle puolen tunnin esittely kurssista. Loppupuolella esittelyä satuin vilkaisemaan lukkaria uudestaan koska halusin varmistua olenko oikeesti oikeessa paikassa. Ja, sittenhän mä sen tajusin, että se olikin mun oma merkintä toisesta lukkarista. Aargh mikä idiootti. Ja kaiken lisäksi olin Michelen neuvomana mennyt istumaan eturiviin (se sano et sen ite pitää aina mennä ku muuten sekään ei tajuu mitään) enkä kehdannut lähteä kesken pois.. Onneks kyseessä oli vaan esittely eikä tarvinu kärvistellä kauaa siellä. No, seuraavana aamuna sitten paremmalla onnella, olisi taas sitä yrityssaksaa ja nyt jos päästäisiin vaikka siihen asti että kuulisin edes pari sanaa saksaa että mulle varmistuisi että olen oikeassa paikassa edes siellä tunnilla..

.. vielä mitä. Proffa alko vaan puhumaan kaikkee yrityksistä ja muuta, ja siinä vaiheessa kyllä kajahti tässäkin tyhmässä päässä jo hälytyksen kellot. Olin taas eturivissä, mutta tällä kertaa olin tajunnut "hätätilanteen" varalta mennä ovea lähimmäiseen penkkiin. Takki ja laukku kouraan ja nopeasti ulos luokasta. Luokan ulkopuolella helpotuksen huokaus ja uusi vilkaisu lukkariin ties monettako kertaa varmistuakseni luokasta. Siinä luki Aula A14. Vilkaisu oveen, siinä luki Aula 14. En ollut aiemmin huomannut eroa, mutta vieläkin epäuskoisesti mietin, voiko oikeesti yhdellä A-kirjaimella olla jotain merkitystä nimessä? No, menin sitten alas infoon ja kysyin missä on luokka Aula A14 ja niimpä niin, se oli viereisessä rakennuksessa! Buahahaa, ei moro.

No, painelin sitten sinne, ja saavuin sinne reippaasti myöhässä, koska väärä luento jolla olin ollut, oli myös alkanut paljon myöhässä. No, rojahdin sinne lähimpään vapaaseen paikkaan ovesta. Ja ah! Saksankielisiä sanoja taululla! Nyt vaikutti jo lupaavalta. Ihan hyvä kun kolmantena päivänä vasta oon ekaa kertaa oikeessa luokassa :D Huhhuh.

Siinä sattui olemaan mukavia tyyppejä lähellä, yksi kysy heti mistä oon ja otti mut heti vähän niin kuin mukaan porukkaan. Samojen tyyppien kanssa menin sitten seuraavalle luennolle myös, joka oli jaksona ekana luentona taas vaan esittely. Illalla menin vielä kokeilemaan ranskaa, jonka piti olla yhtä alkeistasoa kuin saksa. PITI. Heti eka koko luokka pistettiin esittäytymään vuorotellen ranskaksi. Ja voin sanoo, että mä en oo ikinä lukenut edes yhtä sanaa ranskaa, mulla ei oo siitä kielestä mitään hajua. Kauhulla odotin että vuoro tuli mun luokse, sen verran tajusin että jotkut sano lukeneensa 6 vuotta, jotkut 4 vuotta ranskaa. Tuli vähän sellanen olo, että mitä vittua mä teen täällä. Omalla vuorollani sönkötin sitten kökköepsanjallani etten osaa yhtään ranskaa ja proffa alko inttämään et miksi en osaa? mitä mun siihen pitäis vastata? sanoin että oon vaihdossa ja oon suomesta mut silti se kysy et miksi en osaa yhtään ranskaa, siis miks ihmeessä mun pitäis osata ranskaa? Se oli ite kai ihan ranskalainen ja siks sen mielestä kaikkien vaan olisi pitänyt opiskella ranskaa. Kysyin sit samalla et eiks tän pitänyt olla alkeiskurssi, no niinhän sen piti mutta kun kaikki jo osaa siellä niin... Se sano että voin kokeilla tän tunnin ja päättää sen jälkeen tuntuuko liian vaikeelta. Ha. Tuli vähän tuskalliset 2 tuntia. Se opettaja opettikin ranskaksi eikä espanjaksi niin kuin saksan ope. Heti vedettiin taululle ties mitä verbejä ja loppu tunnista jo imperfektiä. Puoltuntii ku olin tuijottanu kauhuissani sen proffan epäselvää käsialaa ja yrittäny kuunnella sitä ranskankielistä selostusta, mua särki jo niin paljon päätä että halusin vaan pois. No sinnittelin kyl koko tunnin loppuun, vaikka teinkin jo päätöksen että ranska ainakaan sillä lähtötasolla ei oo vaihtoehto.

Jeba. Eli siis, tällä hetkellä varmoja aineita on sitte epsanja ja saksa. Vielä arvotaan sitten markkinoinnin ja johtamisen välillä mikä on sit kolmas kurssi..