Vietinpä juuri erittäin erikoisen päivän. Flunssa alkaa vähitellen helpottaa mutta yskä on vielä ikävän sitkee. Sevillassa vietetään tällä hetkellä semana santaa ja koko viikko on siis lomaa koulusta. Eli toisinsanoen, mulla ei ollut minkään näköistä ohjelmaa päiväksi.

Aamulla koin positiivisen uuden makuelämyksen: maistoin ekaa kertaa kreikkalaista jugurttia, jota myydään täällä joka kaupassa, ja se oli ihan tosi hyvää. Mä luulin että se on jotain pahaa terveysjugurttia, mutta eipä tainnutkaan olla.. Samettisen pehmeää nannaa. Söin sen ihan pelkältään vaikka olin ostaessani ajatellut syöväni sen hillon kanssa.

Aamupalan jälkeen otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin tekemään kouluhommia. Ja hemmetti, mä olin ahkera. Mä tein koko päivän, ainoastaan pidin skype-tauon kun piti puhua tärkeät strategiset suunnitelmat valmentajan kanssa;) Tein koko päivän samaa tehtävää. Vain kuusi kysymystä, mutta kyllä se aika vaan kului kun piti ensin lukea kirjasta pitkät turinat että pääs jyvälle mitä kysytään, sitten piti lukea erillinen yrityskuvausteksti ja soveltaa tekstiin aiemmin luettua ja vastata sen perusteella kysymyksiin. Seittemään asti uurastin. Toinen samanlainen case pitäisi vielä tehdä, huh huh.. Mutta oon tosi ylpee itestäni tän opiskelu-urakan ansiosta. En nimittäin oikeesti muista milloin olisin viimeeksi kunnolla opiskellut..

Eikä päivän ihmeet loppuneet siihen. Kulutin seuraavat kaksi ja puoli tuntia netissä perehtyen politiikkaan. Sitä pidän melkeimpä vielä isompana ihmeenä kuin edellistä. Minä ja politiikka ei vaan kuuluta samaan lauseeseen. Mä en tiedä politiikasta mitään. Se on yksi syy miksi mä en äänestänyt (+ et olis pitäny mennä malagaan eli äänestämisen hinnaksi olis tullu 40e), koska mä en vaan tiedä ketään tyyppejä ja varsinkaan mitä ne ajattelee! Sit kaikki vaan päivitti facessa vaalipettymyksiä ja tuli vähän tyhmä olo. Tarmo kerto mulle ytimekkäästi yhdellä sanalla jokaisen puolueen idean, leirillä siis. Nyt tänään Fredun fb-linkin johdattelemana ajauduin blogista blogiin ja puolueen sivulta toiselle. Ja osa teksteistä oli jopa vähän mielenkiintosia. Lisäsin jopa muutaman kirjanmerkkeihin. Ohhoh! Ihmeitä tapahtuu edelleen.

Täällä on nyt yksinäistä, Fuyuka on reissaamassa ilmeisesti Portugalissa tällä hetkellä. Tänään tänne muutti myös yksi uusi tyttö jonka tiesin kyllä entuudestaan, se on käynyt täällä kylässä aiemmin moikkaamassa kun se on myös asunut täällä aiemmin. Se asu välissä Malagassa ja nyt se tuli takas Sevillaan.

Oli muuten aikamoinen matkustuspäivä eilen leiriltä kotiin. Mulla oli Sevillassa tulostettu bussiaikataulu minkä mukaan bussi Lissabon-Sevilla lähtisi Lissabonista 10.30. Lähettiin leiripaikasta neljältä aamulla, oltiin lentokentällä ehkä 7.30 maissa, arvaus. Menin bussipysäkille. Parin kysymisen jälkeen pääsin oikealle bussipysäkille, thänk gaad olin seikkaillu Lissabonissa hetken tullessa että tiesin mihin paikkaan haluan, koska siellä on ilmeisesti monta bussiasemaa. Bussiasema ei kertonut niille mitään, vasta kun lisäsin että eläintarhan lähellä oleva, niin sitten porukka tajusi mistä puhutaan. Bussipyskällä oli aikataulu, puolen tunnin välein piti mennä busseja. Samanlainen aikataulu kuin bussiasemallakin, joten olisi luullut toimivan. Odotin tunnin. Ja arvatkaa vaan kirosinko portugalin joukkoliikenteen ja kuinka monta kertaa. Jos jumankauta tehään aikataulu niin miks v*tussa sitä ei noudateta?? Ja okei jos myöhästyis ni ookoo, mut en tosiaan tajua että millä oikeudella ja kohtuudella niitä vuoroja vaan jätetään ajamatta vaikka ne lukee aikataulussa? Ja siinä bussipysäkillä oli muitakin (paikallisia) jotka ihmetteli samaa, joten en ollu väärässä paikassa.

Lopulta suhteellisen raivona luovutin odottamisen ja menin taksijonoon kysymään paljon maksaa. 7e. Ei paha, jos olisin tienny aiemmin ni en olis odottanut edes tuntia sitä typerää bussia. Seuraava ongelma tuli sitten bussiasemalla, jossa ne kertoi mulle että seuraava bussi sevillaan menee 8.45 illalla. Että se on ainut bussi joka menee, joka päivä menee vain yksi bussi. Näytin sille mun aikataulun, mutta se vaan pyöritteli päätään ja sanoi ettei ole muita busseja. Itku pisti silmään. Mua odottaisi 12 tunnin odotus. Ei vittu. Mä en oikeesti jaksa. Lopulta kun en vaan suostunut uskomaan sitä niin se käski mua menemään matkustajaneuvontaan. Joka oli kiinni. Hakkasin ovea mutta eipä se mitään auttanut tietenkään. Ovessa oli muuten mainos Lissabon-sevilla-bussista ja aikana 10.30. Anteeks mitä? Jos kerran sellasta ei oo niin miks sitä mainostetaan? Eiks sen tyypin työ siellä tiskin takana ole ainoastaan tietää bussit jotka menee ja milloin ne menee, niin miks se ei tiedä?

No, kun sellasta ei muka ollut olemassa (vaikka todisteet näyttivät sitä väitettä vastaan), pyyhin kostuneet silmät hihaan ja katsoessani edelleen epäuskoisesti lähtevien bussien listaa monitoriscreeniltä sain idean. Ostin lipun Faroon, sitä kautta se Sevillan bussi joka tapauksessa olisi mennyt. Ja se bussi lähti jo 9.30, eli jos se myöhempi linja kuitenkin tulisi niin kerkeisin todennäkösesti siihen. Ja jos ei, niin Faro on kuitenkin jo lähempänä Sevillaa, ja viimekin vuonna matkustin sieltä vähän monimutkaisemmin mutta nopeammin bussi-lautta-bussi-yhdistelmällä sevillaan, joten nou hätä. Parempi ainakin kuin odottaa lissabonissa illalla lähtevää bussia.

Jotain tuuria sentään mullakin oli, nimittäin Farossa selvisi että tunnin päästä lähtisi Sevillaan bussi. Jes. Ihan loistavaa. Mä olin jo henkisesti valmistautunut hankalampaan matkustustapaan, joten suora bussi oli ihan luksusta. Ja kaiken lisäksi siihen sai jostain kumman syystä opiskelija-alennuksen ja koko matkan hinta tuli mulle jopa halvemmaksi kuin mennessä suora sevilla-lissabon lippu.

Väliajalla tein jotain todella pöyristyttävän odottamatonta. Mä kävin syömässä mäkkärissä. Aterian. Yleensä en ikinä käy, ei sen takia että se olis suoranaisesti pahaa, mutta mun mielestä ne on vaan niin kiskurihintasia ja rääpälepieniä aterioita. Nyt en ollut kuitenkaan syönyt koko päivänä muuta kun omenoita ja muut paikat ei ollu bussiasean lähistöllä auki, ja kaiken lisäksi se bigmac-ateria ei edes ollut ihan älyttömän kallis (plussaa portugalille edes edullisemmasta hintatasosta)..

Lopulta olin kotona Sevillassa joskus ysin maissa illalla, pitkä päivä oli takana, mutta olin sentään ysiltä kotona enkä vasta lähtemässä Lissabonista!

Ps. Tunnen tytön jonka kuppikoko on G. Mä en tienny et sellasta kokoo on ees olemassa!