Rakas Ninuli ja rakas Lotta antoivat minulle matkaan mukaan tehtävälistan.. Kaikki tehtävät on suoritettava, tai takaisin ei ole tulemista, näin kävi käsky. Ninuli taituroi listan Fredun (oot säkin rakas!:D) antamaan loistavaan matkakirjaseen, joka on muuten ollut jo kovasti käytössä! Hieman tiivistettynä listan pääkohdat ovat seuraavat:

1. Juomat. Matkan aikana juotava

- 3 x tequila

- 3 x mojito

- 1 pullo punaviiniä

- 1 pullo valkoviiniä

2. Ruuat

- tapaksia 6 kpl, erilaisia

- churrot

- paella

3. Sosiaaliset suhteet

- opettele espanjan poskisuukotervehdys

- anna miehen tarjota 3 drinkkiä ja yksi lounas

4. Matkustelu

- päivän turisteeraus toisessa Andalucian kaupungissa

5. Shoppailu

- osta korkeakorkoiset korkkarit ja opettele kävelemään niillä (5-7cm)

- osta mahdollisimman paljastava mekko

- osta espanjakuvioinen viuhka

6. Tapahtumat

- käy katsomassa pääsiäiskulkuetta

- käy Sevillan Feerioilla

7. Muu kulttuuri

- käy katsomassa espanjankielistä elokuvaa tai teatteria, tai härkätaistelua tai taidenäyttelyä

8. Patikointi

- käy el Chorro luonnonpuistossa

9. Tippi ravintolassa

- anna vähintään 2x tippiä vähintään 1e kun ruoka on taivaallisen hyvää

 

Sellanen lista:D Ja ei-niin-yllättäen suoritin ensimmäisenä shoppailuosiota, ostin aivan ihanat saappaat. Listassa ei sanottu tarkemmin niin lasken korkeakorkoiset saappaat mukaan korkkarikategoriaan. Sovitin eka sellasia varmaan 12cm korkosia saappaita, joilla ei tasan voinut kävellä yhtään, mut sen jälkeen kun laitoin noi arviolta 7 senttiset jalkaan niin kyllä tuntu helpolta kävely!

Mä oon ensimmäiset päivät täällä meloksinut tuntumaa ja hoitanut opiskeluun ja asumiseen liittyviä asioita. Ekana päivänä kävin myös korjauttamassa mun pyörän renkaan ja jostain syystä ne vaihtoi molemmat renkaat. No, ei se kuitenkaan kallis ollut eikä mulla olis riittänyt kielitaito valittamaan, joten anti olla. Jes, pyörä alla! Ainakin.. päivän. Seuraavana päivänä sama perhanan takarengas meni taas puhki. Miten on mahdollista? No, samaan korjaamoon taas ja nyt se tutki vielä perusteellisemmin sen ulkokumin kun ekalla kerralla, ettei siinä vaan olis mitään piikkiä mikä puhkasisi renkaan. Nyt se on toistaiseksi pysynyt ehjänä.

Mä asun nyt Triana-nimisellä alueella. Tää on ihan oma valtakultansa, ihan oma kaupunginosa, jota en oo yhtään tuntenut aiemmin. Ja mä kun kuvittelin että mä tunnen Sevillan suht hyvin. Mut joka päivä löytyy uusia paikkoja. Ja keskustassa kulkeminen on edelleen vähän tsägäpeliä, tiedän pääpiirteittäin kyllä paikat, mutta esim. vaikka tiedän suunnilleen missä yksi vähän sivummalla oleva kauppa on, on ihan sattumanvaraista milloin löydän sinne. Tänään koitin ja epäonnistuin, mutta törmäsin matkalla vanhaan tuttuun Leftiesiin, josta ne saappaat sitten tarttuivat mukaan. Suomessa kauppoja on paljon helpompi vastustaa kuin täällä, koska täällä on niin paljon parempia ja niin paljon enemmän niitä. Mä niin haluisin viedä mun shoppailuintoisimmat kaverit tänne shoppaa:D